Premium

Získejte všechny články
jen za 89 Kč/měsíc

Náměsíčnická aneb Jak jsme šetřili na připojení

Už jste někdy byli tak unavení, že jste něco dělali, usnuli u toho a pokračovali s otevřenýma očima ve své činnosti dál? Nemyslela jsem, že bych v něčem takovém mohla vyniknout i já, protože takové projevy jsem měla zařazeny v šuplíku pro náměsíčníky, vyfetla a jiné exoty, v nejlepším případě jako mikrospánky řidičů (o ty jsem stála ještě méně), ale došlo i na mne. Člověk holt sám sebe ještě někdy překvapí.

Kdysi jsem na prodloužený víkend kromě své malé dcerky vzala k nám na chatu další dvě ještě menší dítka. Holčiny měly neskutečně energie, neutahal je ani desetikilometrový pochod na jízdárnu a ježdění na huculech, večerní kramaření s panenkami a líčidly, ani šmodrchání písmenek a koktání slabikáře - paní učitelka je zásobila úkoly, abychom si i my, rodiče, ten prodloužený víkend jaksepatří užili.
Když k tomu přičtu vaření a noční buzení jedné holčičky, která trpěla enurézou a bylo třeba ji vodit na WC, byla jsem po těch několika dnech utahaná jako kůň. Když jsme se vrátili do Prahy, vybalila jsem žoky s jídlem a šatstvem, za které by se nemusela stydět ani rumunská žebračka a chystala se po sprše omdlít do postele, ozval se však zvonek.
 Přišel kamarád, který přinesl satelit. Jeli jsme tehdy na internet zdarma přes wifinu, ale nedaleké stromy kapku porostly nebo se signál vytratil, ohnul, či ho někdo šlohnul (nebo kdovíco se s ním stalo) a stará plechovková anténa z piksly od párků nestíhala. Zapůjčený satelit byl úctyhodných rozměrů, byl to jakýsi model pro výzkumné účely, celkem mastný a výkonný. Kamarád je studovaný anténář, vypůjčil ho na diagnostiku našeho signálu z práce a nábožně nám představoval tohle ferrari v oblasti antén.
S manželem si vyměňovali takové ty technické podrobnosti, ze kterých nic nechápu a už po půl minutě usínám nebo okamžitě prchám z dosahu, když je to společensky únosné. Mně pro mé uživatelské účely bohatě stačí představa, že někde v dálce na střeše stojí hodný muž s roztaženým deštníkem a má signalizační praporky (něco na způsob vesmírného dispečera kříženého s robotem Emilem a panem Tau) a vysílá a přijímá životodárné paprsky pro náš internet, které ve své hlavě díky jakési nervové zauzlině zpracovává a přesměrovává tam, kam patří. Čas od času přijímá vlaštovky s emaily a někdy klopotně osobně doručuje důležité zprávy přechodem přes pouště a pralesy (to, když emaily dochází po mnoha dnech).
Samozřejmě nezůstalo jen u řečí, ale satelit se musel prakticky vyzkoušet. Na to nastoupil jiný kamarád, který zrovna přišel a toužil se zapojit do technických orgií. Stoupl na stůl a satelit natáčel do různých poloh, aby zachytil signál. Já jsem měla sledovat obrazovku počítače. Hosana! Připojení se zadařilo navázat. Dál už si nic nepamatuji a znám to jen z vyprávění, až do chvíle, kdy mne probudila rána jako z houfnice, při které mi srdce vystřelilo ven ušima jako vyděšený zajíc při podzimní naháňce. Za plného provozu jsem totiž usnula s otevřenýma očima. Prý jsem vypadala naprosto přiměřeně příčetně a připojila se na jakési stránky a kňobala do klávesnice, a tak kamarád tiše a zdvořile stál na stole a držel anténu  - nechtěl mne rušit.
Avšak znavené horní končetiny se mu odkrvily a ....křáááách!!! Probudila mne obrovská řacha, kdy satelit vypadl z volšových rukou kamaráda dolů na beton. Po prvotním zděšení a úlevě, že se nikomu dole nic nestalo, jsme běželi před dům. Pod okny se válel místo satelitu pravidelný rotační šišoid. Vypadal jako obří pánev Wok. Kdybych ho chtěla nějak využít, mohla bych v tom leda tak usmažit čínu a pohostit celou čtvrť. Celá tahle putridní akce nás přišla na víc než 7 000 a o wifi už se u nás od té doby nemluvilo.
Byl to ještě větší šok než v modemově krušných začátcích, kdy nás jiný šikovný kamarád připojil omylem přes cizinu a já měla účet 17 000 za měsíc. Když došla domů složenka, zbaběle jsem začala plakat a přemýšlela, jestli si mám balit kufry. Pak mne alibisticky napadlo zavolat tuhle novinu mužovi do práce, aby cestou domů trochu vystydl, ale on mi připravil neuvěřitelnou lekci velkodušnosti, chvíli mlčel a pak pronesl památnou větu: "Tak co, jiný to prochlastaj a prokouřej, nic si z toho nedělej!"
Může se mi někdo divit, že miluju svého muže a ADSL připojení? :-)

Autor: Dana Bočková | úterý 18.8.2009 20:28 | karma článku: 18,42 | přečteno: 1421x
  • Další články autora

Dana Bočková

Pojďme kromě symbolických gest udělat něco, co naše zdravotníky opravdu podpoří

Každé lidské gesto sympatie a podpory je moc pěkné, povzbudivé a dojemné, ale je tu doba, kdy jen gesta nestačí a naši zdravotníci potřebují podporu skutečnou.

24.3.2020 v 3:18 | Karma: 19,29 | Přečteno: 609x | Diskuse| Politika

Dana Bočková

Ochota pomoci sirotkům nebo mediálně vzedmutá emoce?

Milí pomáhající a ochotní Češi, nenasedejte jen na mediální přestřelku pánů Kalouska s Babišem, pojďte pomoci doopravdy těm, o kterých neslyšíte denně, ale opravdu vás potřebují.

18.9.2018 v 5:19 | Karma: 41,96 | Přečteno: 2768x | Diskuse| Společnost

Dana Bočková

Stavět či nestavět další pomník v Letech? A musí to být zrovna pomník?

Potřebujeme opravdu zrovna památník v Letech? Nešlo by utrpení zdejších lidí uctít jiným a daleko funkčnějším způsobem? Do jaké míry jsme obětí manipulace a komu poslouží takový památník?

6.2.2018 v 19:27 | Karma: 42,23 | Přečteno: 2081x | Diskuse| Společnost

Dana Bočková

Čipování psů je dobrá věc a funguje, odpolitizujme toto téma a zbavme ho hysterie

Bohužel čipování psů bylo schváleno v době různých nepopulárních buzerací a represí a ne zrovna v optimální podobě, i tak jsem za to vděčná. Níže rozeberu proč a podíváme se spolu i na námitky veřejnosti.

3.7.2017 v 11:02 | Karma: 18,60 | Přečteno: 764x | Diskuse| Životní prostředí a ekologie

Dana Bočková

Učila jsem tři roky v cirkuse. Byly to nejlepší roky mého života

Rozhovor s bývalou učitelkou Ivou Rosovou o tom, jak se učí a vychovávají cirkusové děti, čím ji obohatila tato práce a jak se s dětmi cestovalo a učilo zároveň.

11.2.2017 v 19:01 | Karma: 25,43 | Přečteno: 2186x | Diskuse| Společnost

Dana Bočková

Cirkus není jen práce, je to způsob života

Janu Málkovou jsem poznala na Facebooku, kde hledala kamarádku z dětských let. Snažila jsem se jí pomoci. Zadařilo se, kamarádka byla nalezena a já Janu poprosila o rozhovor o životě u cirkusu. Její příběh mne opravdu dostal.

9.2.2017 v 11:47 | Karma: 27,99 | Přečteno: 1980x | Diskuse| Společnost

Dana Bočková

Co by řekl Havel

Vždy mne baví vykladači myšlenek mrtvých nebo imaginárních bytostí. Co by řekl Havel uprchlické vlně? Já se na rozdíl od nich pamatuji, co skutečně řekl.

8.1.2017 v 11:47 | Karma: 36,42 | Přečteno: 1532x | Diskuse| Politika

Dana Bočková

Kladivo na čarodějnice

Zrušení pořadu Kupředu do minulosti jako boj proti alternativním názorům ve veřejnoprávním prostoru, nebo spíš dalším krokem k omezování svobody projevu a demokracie? Opravdu potřebujeme cenzuru a mentální inkvizici?

16.12.2016 v 10:07 | Karma: 38,70 | Přečteno: 3715x | Diskuse| Politika

Dana Bočková

Tabu jako test přizpůsobivosti obyvatel

O tabuizovaných tématech jako společenských testech přizpůsobivosti jedinců ve společnosti, Zlatém slavíku i Antichartě.

27.11.2016 v 18:25 | Karma: 32,39 | Přečteno: 1063x | Diskuse| Společnost

Dana Bočková

Vize ministryně Marksové v praxi

Se zájmem jsem nahlédla do dnešního článku, kde si ministryně Marksová stěžuje, že tu máme chudé, kterým neumíme pomoci a argumentovala zahraničními příklady, kdy učitelé si pro žáky, kteří nevstávají na vyučování, chodí až domů.

15.11.2016 v 22:25 | Karma: 41,27 | Přečteno: 2008x | Diskuse| Politika

Dana Bočková

Pan Brady se vrací z životního tripu a rebelové chystají nepokoje i placky s Hermanem

O panu Bradym, plackách s D. Hermanem, zneužití odporu k M. Zemanovi, o zmanipulování tibetské otázky a též o snadné manipulovatelnosti studentů.

1.11.2016 v 10:13 | Karma: 43,65 | Přečteno: 2752x | Diskuse| Politika

Dana Bočková

Výživný německý týden aneb Alles gute

Události posledních dnů, které se k nám přihrnuly z Německa, asi nejsou překvapivé tím, že se staly. Jsou však zarážející nejen tím, že se jich stalo tolik naráz, ale především tím, jak se k nim staví politici a mediální maskoti.

27.7.2016 v 18:41 | Karma: 41,39 | Přečteno: 2195x | Diskuse| Politika

Dana Bočková

Lékaři bez hranic - a nyní ještě bez skrupulí?

Lékaři bez hranic na protest proti dohodě s Tureckem odmítli přijímat finanční prostředky od EU. Jak se stalo, že tato mně kdysi velmi sympatická organizace se posunula někam, kde jí nerozumím a vadí mi některé její aktivity?

17.6.2016 v 15:44 | Karma: 39,78 | Přečteno: 1963x | Diskuse| Politika

Dana Bočková

Brno daruje byty bezdomovcům. Bude to fungovat?

Opravdu se někdo domnívá, že bezdomovce lze zasadit do bytu a tím je vše vyřešeno? Řekla bych, že takový projekt tady byl a nikam to nevedlo. Což takhle se spíš inspirovat ucelenou národní koncepcí prevence bezdomovectví?

22.4.2016 v 15:57 | Karma: 35,61 | Přečteno: 1414x | Diskuse| Společnost

Dana Bočková

Řídí EU cíleně migrační toky?

Proč jsme neměli v době návalu příchozích z Řecka najednou problém se Středomořskou trasou a tento problém se po uzavření Balkánské trasy nyní vrací, ačkoliv Řeckem procházejí z většiny jiné národnosti, než do Itálie?

6.4.2016 v 22:12 | Karma: 35,39 | Přečteno: 1460x | Diskuse| Politika

Dana Bočková

Migrace nebo násilné obsazování?

Bruselská opatření a návrhy v souvislosti s migrací začínají pomalu ale jistě připomínat násilné obsazování.

6.4.2016 v 14:52 | Karma: 41,82 | Přečteno: 2080x | Diskuse| Politika

Dana Bočková

Vyvodí pan Talafant z návratu iráckých uprchlíků osobní zodpovědnost?

Osmičlenná rodina iráckých uprchlíků se chce z ČR vrátit do vlasti. Mluvčí nadačního fondu nabádá, abychom je nesoudili. Nesoudím je, nýbrž ty, kteří jsou za špatný výběr zodpovědni.

31.3.2016 v 19:32 | Karma: 48,03 | Přečteno: 22808x | Diskuse| Politika

Dana Bočková

Končí svoboda pohybu?

Ministerstvo zemědělství opět perlí a přichystalo novelu, která ve svém důsledku může přinést prakticky zákaz vstupu obyvatel do volné krajiny pod pokutou 30 000 Kč.

29.3.2016 v 8:41 | Karma: 37,12 | Přečteno: 1994x | Diskuse| Politika

Dana Bočková

Jak to tehdy bylo doopravdy s šátky studentek SZŠ?

V souvislosti s bývalými muslimskými studentkami na SZŠ Ruská a jejich aférou se šátky, kdy jedna z nich nyní případ žene k soudu, je docela užitečné si přečíst tehdejší vyjádření ředitelky dané školy.

26.3.2016 v 22:37 | Karma: 43,74 | Přečteno: 4096x | Diskuse| Politika

Dana Bočková

Další teroristické útoky a opět stejná písnička z řad politiků

Politik, pro kterého bezpečnost vlastních lidí není absolutní prioritou, by měl okamžitě odstoupit, protože není schopen plnit základní a nejdůležitější funkci státu - ochranu vlastních občanů!

22.3.2016 v 13:50 | Karma: 43,62 | Přečteno: 3526x | Diskuse| Politika