Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

HermanOtto

8. 9. 2009 10:36
Omyl paní Bočkové

Dobrý den paní Bočková. Klaním se Vám. Hezky popsáno. Domnívám se však, že jsou ve článku jisté nepřesnosti. Ghetto bych si spíše představoval něco jako oplocený prostor, z kterého se nesmí ven. Tak by to mělo fungovat ! A Nepřízpusobiví ? To jste přeci vy, já, my všichni ostatní, kteří se s tím nechceme smířit a přizpůsobit se tomu. On i ten Kocáb je nepřizpůsobivý. Což by nemohl bez toho internetu dočasně s nima pobydlet ?

Jen pro info: Prožil jsem 27 let v domě se dvěma cigánskýma rodinama. Dovolím si tvrdit, že znám jejich mentalitu. Sestavoval jsem  i jejich slovník. Za celá léta jsem u nich však neslyšel výraz rom. Zásadně se oslovovali "more". Kajdža more? Avandre more ! atd.

Na Váš blog jsem narazil náhodou a určitě si udělám čas, abych si přečetl všechny Vaše články.

Přeji hezký den.

0 0
možnosti

Dana Bočková

8. 9. 2009 10:54
Re: Omyl paní Bočkové

V opravdových ghettech tento plot je, akorát je neviditelný, je spleten ze stejné  úrovně, nedostatku peněz, síly, ambicí a jiných faktorů, které tyto lidi nutí žít pohromadě. 

0 0
možnosti

Esme

8. 9. 2009 9:44
Také rozumím...

Bezvadný článek, mluvil mi z duše! Bydlela jsem deset let v takovém getthu a pak se přestěhovala do paneláku. Díky bohu za něj! Hodně lidí nechápe, co se mi tam tak líbí, že je tam všechno slyšet a všichni si vidí do talíře. Jen těžko se dá vysvětlit, že bydlení v paneláku je ve srovnání s bydlením v getthu procházka skrze Élysejské nivy.

0 0
možnosti

mc.vlada

8. 9. 2009 9:43
Svatá pravda, ale

Většina normálních lidí Vám musí dát za pravdu. Já, ač jsem s nimi nikdy přímo nebydlel, mám vycvičený nepodmíněný reflex, jak je potkám, sáhnu si na peněženku. Ale o tom mluvit nechci. Takovou kvalitní a nezaujatou výpověď by jste měla směrovat na politiky, kterých se to přímo týká, obzvlášť vyhasínající (vyhaslou) "hvězdu, která se s tím nechce smířit, tak se cpe do politiky, páně Kocábovi, který za dobu své působnosti nadělal víc škody jak užitku a veškeré vynaložené finance na něj, jeho poskoky a jeho instituci jsou jen prostředky vyhozené do kanálu. Zrušit tyto lehkoživky a jejich instituce a za ušetžené peníze menšinovým dětem (pokud projeví zájem) připlatit na "lidušky" či jinou mimoškolní aktivitu a nebo na vzdělání. A kdyby to napravilo 1% zúčastněných dětí, byl by to bezesporu daleko větší úspěch, než jakého dosáhl Kocáb.

0 0
možnosti

Dana Bočková

8. 9. 2009 10:21
Re: Svatá pravda, ale

Kocáb byl důvod, proč jsem si založila blog, je o něm můj úplně první článek. Nemyslím, že by s ním jakýkoliv názor pohnul, protože sleduje své vlastní a z mého pohledu patologické cíle. Ostatně nabídku, ať si jde ozkoušet bydlení do Chanova odmítl se smíchem, že tam by neměl internet.

0 0
možnosti

blablaja

8. 9. 2009 9:06
díky za článek

Dobrý článek, díky za něj. Uvědomil jsem si, že jsem jeden z těch bohatých. Když se člověk nedostane do přímého kontaktu s nepřizpůsobivými, tak mu nedojde, v jakém klidu žije.

Máme zatím klid a doufám, že to tak i zůstane.

Všem, kdo ho nemají přeju hodně sil a duševního zdravíR^

0 0
možnosti

vlezteminahrb

8. 9. 2009 7:59
Konečně někdo píše pravdu " nahlas"

Zcela chápu jak Vám bylo. Sice nebydlíme přímo v domě s nepřizpůsobivými, ale zabírají už  4 čtvrtě našeho města- kdysi byla Ostrava černé město kvůli uhlí, teď už se tu netěží, ale černá zůstává.

A pořád se nic neděje- vybydlené a spálené domy, ulice do kterých nevjede ani policejní auto za bílého dne, smrad, křik, toulaví psi ( asi byli rychlejší, tak přežili), mraky děcek, které se vychovávají samy- však jsou jen na sociálky ne?!....

To by mě zajímalo jak chce naše vláda, Kocáb či bůhví který další vyžírka řešit takovouto neřešitelnou problematiku...

Už si z toho děláme i srandu, protože nám nic jiného nezbývá- uděláme sbírku a koulíme jim ostrov..myslím, že by dala spousta lidí. Je to smutné, ale je to tak.

0 0
možnosti

Dana Bočková

8. 9. 2009 8:06
Re: Konečně někdo píše pravdu " nahlas"

Je moc smutné, když romskou otázku za neřešitelnou pokládají i sami Romové http://www.sme.sk/c/4316830/denisa-havrlova-romska-otazka-je-neriesitelna.html 

0 0
možnosti

Atia

3. 9. 2009 17:10
karma

pekne napsano!

mam podobnou zkusenost - jenom 1! rodina ve vedlejsim vchode (ovsem to se rovna cca 15 jedincu) dokazala zdemolovat siroke okoli...rozbite sklo vchodovych dveri znova a znova, podpalene schranky (vcetne dopisu), o piskovistich a prolejzackach ani nemluve, spina vsude a cele leto vsichni dospeli vyvaleni na ulici pred barakem, popijeli, pokurovali a hlasite na sebe porvavali...ach jo, kdysi tam bylo moc hezky :-/

0 0
možnosti

Pan Navratil

3. 9. 2009 15:56
Mnó,

taky znám... činžák, 70 "těch, kteří se nesmí označit," jeden byt rusů, a jeden zfetovanej výrostek. Kravál, kravál, kravál, špína, špína špína. "Paní XXX, váš pes nám zase pokadil rohožku!" - "No pocem ty malej haxxle" - a psa zbila, pokaždý, no co z toho to zvíře má? Rozum asi ne-e. A zase kravál, kravál, kravál, děti hrající si v prachu, nebo v blátě (podle počasí) šest nákupních vozíků ze supermarketu, kravál, kravál, spálené dveře, spálené zvonky, podělané schody, kravál, kravál.

--

Jo, chybí mi tam Kocáb, tak ten tam teda vopravdu chyběl.;-)

0 0
možnosti

Pavel57

3. 9. 2009 11:49
Díky!!

Super, tenhle blog by měl sloužit jako vzorový test pro Kocábovo ministerstvo. A kdo v testu neuspěje, bude na dva týdny přestěhován do Chánova nebo do Janova. :-)

0 0
možnosti

amarilo

3. 9. 2009 18:26
Re: Díky!!

;-D;-D;-D

0 0
možnosti

DanielPuschman

31. 8. 2009 12:01
nechte mě hádat

...byla to Velká Ohrada?

0 0
možnosti

Dana Bočková

31. 8. 2009 12:06
Re: nechte mě hádat

Jste velmi blízko, Lužiny! :-)

0 0
možnosti

Lyssor.Anupev

29. 8. 2009 11:20
Ze života

Nádherný článek o životě. vypíchl bych obzvláště "V mém mozku kroužily bojové letouny a střílel kulomet z

Messerschmitta. Lekla jsem se sama sebe a svých myšlenek. Panebože,

tohle přece nejsem já, vždy jsem byla humanista a pacifista! Ve škole

jsem nadšeně hltala multikulti myšlenky plné tolerance, co se se mnou

stalo?" Jsem přesvědčen že humanismus a multikulturalita je tvořena pouze absencí zkušeností. Po tom, co mě cikáni obohatili zcizením dvou kol a přepadením manželky (kde naštestí padla kosa na kámen velice slušně) mě nikdo nepřesvědčí, že je nemám považovat za odpad společnosti. znám jednoho slušnýho trvale opáleného občana, ten má obchod, pomáhá na stavbě, děcka posílá do školy a nesnáší když mu někdo řekne rom, vždycky se ohradí e s tou cikánskou verbeží nemá nic společnýho, že je čech. ...A ješte velké plus za dopře napsaného mesouna, to se hned tak nevidí R^

0 0
možnosti

Dana Bočková

29. 8. 2009 12:06
Re: Ze života

Kromě takových zkušeností mám i zkušenosti ze druhé kapsy: Mého kamaráda zkopali v metru skini, když se zastal holky, kterou tam dusili (pro nic, za nic, jen ji prostě tak šikanovali), skini stříleli po mé etiopské švagrové veřejně na ulici a před barákem přepadli souseda, Angličana, kt. tu učil, zkopali ho a ukradli mu batoh. Navíc po tom, co jsem viděla, co předvedl Sládek, když se dostal k moci, ke kterému se ultrapravicoví vinuli a čekali spásu, nevěřím, že tohle je nějaké řešení. Ale to by bylo zas na jiné povídání.

0 0
možnosti

Redakční blogy

  • Redakční
               blog
  • Blog info
  • První pokus
  • Názory
               a komentáře

TIP REDAKCI & RSS