Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.
OB

krmes

19. 2. 2011 20:23
KVS, naše zákony, atd.

Dobrý den paní Bočková,

skláním se před tím, co děláte pro zvířata a útulky vůbec. Vím, jak je to těžké a vyčerpávající. Zajímalo by mne, proč není možné postihnout množitele už jenom za to, že mají hromadu nepřihlášených psů, za které neplatí poplatky. Prý, pokud je chovají na cizím pozemku, není to postižitelné! A co majitel pozemku, nebo bytu?

Kolik lidí by si vzalo z útulku pejska a říká, že poplatek za dalšího psa je v Praze vysoký a že by je to zatížilo atd. A pak člověk vidí případ, že jich někdo má 60, nepřihlášených, zubožených a naše legislativa na ně nestačí_

To nechápu.

Olga

0 0
možnosti
BT

Barbarka_CZ

16. 7. 2010 20:10
ad diskuze

Jen stěží uvěřitelné, jak velké množství lidí by zvířata v útulcích "obětovalo" bez mrknutí oka. Hnus.

0 0
možnosti
/

//rossi.blog.idnes.cz/

16. 7. 2010 2:48
Díky,

Dano Bočková, za to co píšete i děláte pro psy a kočky. Jsou i mými přáteli a celoživotní láskou.

0 0
možnosti
DB

Dana Bočková

16. 7. 2010 8:40
Re: Díky,

Děkuji, jste moc milá. :-)

0 0
možnosti
N

norayellow

16. 7. 2010 1:17
Kastrace

psu a kocek ve veku circa 6 mesicu je ve svete zcela bezna. Nejen kvuli potomstvu, ale u psu je i prevenci proti rakovine prostaty a u fen proti rakovine prsni zlazy. Navic se tim i castecne resi dominance psu (kluku), protoze i ta je spojena s horm. funci. Nevykastrovani jedinci jsou vetsinou jen ti, kteri jsou urceni k chovu. Takovy pes je pro mnohe chovatele i vydelecny, takze ten vetsinou v utulku nekonci. Cela tahle osveta je veci hlavne veterinaru, stat muze pomoci s propagaci, ale vet je ten ktery vidi kazde stene v obci prinejmensim pri ockovani. Zakaznikovi nabidne i tetovani psa, nektere kliniky delaji automaticky. Pokud se pes ztrati da se najit majitel podle znacky kliniky a tam podle cisla, evidence je na kazde klinice. Tahle praxe u vas nebyla, tetovani bylo jen na vyzadani anebo pouze pro psi registrovane pod CMKU. Tohle je vec Komory Vet. lekaru, nakonec jsou to oni kteri budou zakroky provadet a vydelavat.

0 0
možnosti
N

norayellow

16. 7. 2010 1:30
Re: Kastrace

Navic v ramci klubu jednotlivych plemen existuji tzv. Risque kluby

ktere jsou aktivitou chovatelu urciteho plemene kteri pomahaji umistit

psa ktery se octl bezprizorni. Dalsi pomoci by meli byt ti, kteri se napr. zabyvaji prodejem veci pro zvirata. Ve svete je bezne ze tyhle velke firmy propaguji pomoc utulkum a pomoc opustenym zviratum. Cast sveho zisku venuji prave jim, vetsinou z vybranych kusu zbozi jde pri jejich prodeji cast prave na utulky. To jim je uznano jako nakladova polozka. Je mozne u nich odevzdat prispevek, maji tablo fotek zviratek v utulcich, organizuji akce ktere pomuzou. Tim si buduji image a navic se zviditelni. Casto i veterinari delaji podobne akce, jejich klienti ocenuji. Zkratka stat muze pomoci, ale starat se musi ti kteri se zviraty pracuji a nadseni dobrovolnici a chovatele. Ja sama se psy pracuji a tyhle aktivity jsou pro me uplne bezne.

0 0
možnosti
DB

Dana Bočková

15. 7. 2010 23:36
Tudy cesta nevede

Ano, přesně takhle argumentoval komunistický poslanec - nebudu se starat o zvířata, když řeším lidi. Jenže tudy cesta nevede. Říci si, že problém týraných zvířat budu řešit, až vyřeším bezdomovce, tak vám někdo namítne, že důležitější jsou děti a jiný, že je třeba krmit děti v Africe, které hladoví, že naše děti v DD se mají dobře a jiný, že planeta je přelidněná a máme se starat o stromy. Chápete, kam tím asi mířím? Je třeba se starat o vše, nelze si říci, že tohle budeme řešit, až se vyřeší zdravotnictví a sociální problematika, protože to se nevyřeší uspokojivě nikdy.

0 0
možnosti
A

Amoniak

15. 7. 2010 23:55
Re: Tudy cesta nevede

Ne, není zapotřebí starat se o vše. Obec se má starat o občany. Tím nijak nevylučuji starost o stromy v obci, pokud je občané vnímají jako významnou součást kvality životního prostředí.

Určitě tam nepatří hladovějící v Somálsku (ty ať si řeší kdo chce) a dost pochybuji že tam patří dlouhodobá péče o bezprizorná zvířata. Schválně zkuste někde navrhnout že by se mohla vypsat mimořádná daň aby byla zajištěna péče o každé toulavé zvíře. To by byla reakce!

0 0
možnosti
A

Amoniak

15. 7. 2010 22:44
Nerozumím

Nechápu proč by obec měla zajišťovat cokoli víc než odchyt , pokus o vyhledání majitele a v případě neúspěchu likvidaci zvířete.

Jakou má krmení zvířat v útulcích souvislost se správou obce?

0 0
možnosti
DB

Dana Bočková

15. 7. 2010 22:53
Re: Nerozumím

Její povinnost vymezuje několik zákonů - zákon o obcích - najdtěte si paragraf o nalezené věci, vztahuje se i na zvíře, zákon na ochranu zvířat o tom, že nesmí zdravé zvíře utratit a musí s ním zacházet humánně dle veterinárního zákona, tedy i krmit. Jestli si opravdu myslíte, že každé nalezené bezprizorné zvíře je třeba utratit, pak s vámi ostře nesouhlasím. I ta nechtěná se daří poměrně velmi úspěšně dávat do adopcí.

0 0
možnosti
KB

ladyevil_cz

15. 7. 2010 22:33
Zefektivnění činnosti městských úředníků...

...včetně odstavce pod tímto textem...nic ve zlém...ale jste mimo;-) Při tom všem, co obce řeší, od agendy v samosprávné působnosti až po agendu státní ve smyslu pověřené působnosti...jsou tyhle problémy okrajovou záležitostí, ať už se to někomu líbí nebo ne;-)A když k tomu přidáte přeplněné a neochotné útulky a náklady spojené jednak se starostí o zvíře a jednak s případným dohledáváním majitele...je mnohdy jednodušší tuláka naložit do auta a...vypustit v gesci jiné samosprávy;-D

0 0
možnosti
DB

Dana Bočková

15. 7. 2010 22:47
Re: Zefektivnění činnosti městských úředníků...

Nemyslím, že jsem mimo, někde to úředníci řešit umějí a někde dělají, že to nevidí a neslyši a nechtějí si s lidmi komplikovat život. Pokud nebudou postihovat lidi, kteří nechají psy toulat, MP je nebude kontrolovat a pokutovat, jestli nebudou počítat náklady na útulek majitelům, pak je to jejich chyba. Litovat úředníky opravdu nebudu, protože např. na magistrátu v Děčíně to dělají a umí. Útulek si díky tomu na svůj provoz vydělal letos sám. A jestli tu nabádáte si zjednodušovat činnost porušováním zákona o obcích a házením zodpovědnosti na jiné obce a města tím, že psa vypustíte jinde, tak to už je bez komentáře.

0 0
možnosti
CJT

cenzura je totalita

15. 7. 2010 21:02
týraní zvířat

Týrání zvířat je projevem falešného ega,kdy si člověk nevědomě vybíjí svou frustraci za svoji neschopnost být skutečně duševně svobodný.

Zvíře je tvor,který se většinou nemůže bránit,nemůže mluvit,nemá téměř žádná práva.Proto je tak jednoduché si na něm vybít svůj vztek,svoji malost,svoji neschopnost a popřít onu základní skutečnost,že je stejně tak živý tvor jako člověk.

Krutost ke zvířatům je symptom nemoci,kterou trpí lidská společnost od nepaměti a jejíž příznaky se ve světě nezpoutaného konzumu a úpadku lidského myšlení neustále prohlubují.

0 0
možnosti
DB

Dana Bočková

15. 7. 2010 21:06
Re: týraní zvířat

Máte pravdu. To, jak se společnost chová ke  zvířatům, je jedním z velice důležitých indikátorů jejího stavu.

0 0
možnosti
JP

apeppepa

15. 7. 2010 20:54
Zrušit příspěvky na útulky

a zvířata, která nikdo nechce utratit. A vyžadovat větší odpovědnost a hrazení nákladú od jejich majitelů, je třeba proto zavést přísnou identifikaci psů. Někde je již obtěžování ostatních neúnosné.

0 0
možnosti
M!R

Mumrli !(milovnik romů)

15. 7. 2010 20:17
Jo jo,

jako ze na lidi nikdy a ze zasady, na zvirata (hlavne kocky) ano.

Jeden cas (nez se nam narodil syn) jsme provozovali domaci depozit, na konte mame asi 40 udanych kocicek, ve svem okoli jsem na vlastni naklady chytal a nechaval kastrovat volne behajici kocky, a moje vlastni smecka aktualne cita 6 kousku ruznych kocek ktere by nikdo nechtel.

A myslim ze takovych lidi je vic.

0 0
možnosti