Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.
E

Ensan

27. 8. 2010 15:53
Psaní

U těch pravorukých nástrojů ty problémy leváků chápu, ale v případě psaní? Jestli tomu dobře rozumím, tak stejným potížím musí čelit pravorucí Izraelci a Arabové. Neslyšel jsem o tom, že by měli nějaké speciální psací potřeby... Tím, nechci říct, že si leváci moc vymýšlí, jen mě zajímá jak to je.

0 0
možnosti
TT

Thingie

13. 8. 2010 17:02
Coze?

To uz CSSD zase slavi? Ja myslel az na podzim.8-o

0 0
možnosti

Říman

13. 8. 2010 16:58
Pravák

Já jsem pravák, ale vedoucí oko je levé a myslím, že se i odrážím levou. Jeslti to zanechává stopy na mém duševním stavu, to ať posoudí moje okolí. Pvšem cítím se zcela normální ;-)

P.S. Pokud jsou nůžky správně zkonstruované, pak se vůbec nemusí tlačit palec k sobě, prostě jen stiskáváte čepele proti sobě a je pak jedno, jeslti jsem levák nebo pravák. Pokud tedy není úchyt speciálně uzpůsoben pouze pro praváka, to bývá občas taky vidět.

0 0
možnosti
VB

Werun

13. 8. 2010 16:32
:-)

:-) fajn článek, docela jsem se zasmála i po přečtení diskuse.

Jsem levák, ale naštěstí mě nikdo nepředělával.

Pamatuju si, jak jsem v první třídě všem záviděla inkoustová pera.

Ale: myš ovládám zásadně pravačkou. Házím i stříhám pravačkou. Škrábat brambory umím také jenom pravačkou. Zrcadlově umím psát, ale nevěděla jsem, že je to ze stresu ;-D Holt se budu muset více šetřit, ať se dožiju onoho průměru ;-) Mimochodem jako malá jsem slyšela, že leváci žijí kratší dobu proto, že používají levou stranu těla, takže je víc namáháno srdce. Ale co je na tom pravdy, těžko říct.

Zdravím všechny diskutující :-)

0 0
možnosti
MM

venenum

10. 9. 2010 11:00
Re: :-)

prý se dožívají nižšího věku proto, že svět je uzpůsoben především pro praváky.

Hledáte nouzové otevírání dveří ? Je VPRAVO od nich. Levák ho ale intuitivně bude hledat vlevo.

Plynový pedál v autě a řadící páka jsou také vpravo, takže je levák nemůže ovládat vedoucí nohou.

Na schodech v metru se také levák musí držet slabší pravou rukou, protože stádo se řadí vpravo... Atd....

Čili pravděpodobnost nehody je vyšší... :-(

0 0
možnosti
PP

Prilezitostny pisatel

13. 8. 2010 16:30
Ono to neni az tak horky

Sam jsem levak, nastesti nijak nepreucovany a nijak se s tim nepotykam.

Muj bratr - pravak, spachal sebevrazdu (to neni vtip. bohuzel), moje manzelka - pravak, si plete levou a pravou (pozoruju u zen obecne).

Kdyz jsem clanek cetl, malem jsem se divil, ze jsem to vsechno zvladl a prezil, jeste, ze jsem takove veci jako dite nevedel a tedy ani neresil.

0 0
možnosti
OU

13. 8. 2010 16:17
Uživatel požádal o vymazání
0 0
možnosti
TJB

To je bomba

13. 8. 2010 14:31
Nejíme příborem "jako praváci",

ale jíme mnohem logičtěji než praváci - to je snad jediné místo, kde to máme lehčí a praváci naopak obtížnější.  Prostě, jak píšu níže, "to co se strká do huby je vždy v šikovnější ruce".

Jinak - dětství na základce v šedesátých letech byl doopravdy boj :-(

0 0
možnosti
DB

Dana Bočková

13. 8. 2010 15:05
Re: Nejíme příborem "jako praváci",

Chytla jsem dozvuky tohohle postoje ještě v letech 70. příbuzní se mne snažili přeučovat přivazováním levé ruky při psaní za zády (marně) - učitelka v 1. třídě mne kvůli tomu nechtěla do třídy, kolikrát jsem přepisovala sešity, kdy nebylo možné to inkoustem nebo tuší prostě nerozmazat tou rukou a rádobyvtipné poznámky o krchně jsem slýchala od moravských spolužáků ještě na střední, ale nestěžuji si. Díky mému otci, který se mnou dorazil v šesti letech do ped-psych. poradny mu rozmluvili přeučování, já přestala koktat a to mi úplně stačilo ke štěstí, že nemusím psát pravou, byla to muka a fakt to nešlo. :-)

0 0
možnosti
PZ

Mirco1

13. 8. 2010 14:21
Žije se nám ...

... uplně stejně jako komukoli jinému. Jinak s tou nutností levorukého náčiní to nevidím tak horké, i když patrně proto, že levou ruku mám výrazně vedoucí pouze při psaní, kreslení a házení. Ovšem ty populační výzkumy jsou opravdu zajímavé, naštěstí jsem téměř abstinent, bez jakékoli alergie, tak snad to třeba někdy doženu sebevraždou :D

Pravda ovšem je, že na vysoké jsem kolem sebe pozoroval vyšší procento leváků než na základce a např. vrátný na univerzitě, když jste si tam zapisovali příchod v pozdnějších hodinách několikrát prohodil, že je nás skoro půlka leváků.

0 0
možnosti
VK

VLAKR

13. 8. 2010 14:50
Re: Žije se nám ...

Ono toho levorukého náčiní je spousta: škrabky na brambory, otvíráky na konzervy, nůžky, srp, kosa, ale i puška či samopal (dodnes si vzpomínám, že jsem na vojně musel natahovat závěr samopalu komplikovaněji než praváci), ale také auto, kde máte na pravou nohu plyn a brzdu a na levou nohu spojku. Údajně je prý strašně málo leváků je mezi zubními lékaři - většina jejich náčiní je děláno na pravou ruku.

0 0
možnosti
LO

L.Odarčenková.blog.iDNES.cz

13. 8. 2010 13:35
Dano,

to je perfektní článek !!! Já jsem nikdy netušila, proč by měli mít leváci nějaký speciální náčiní. Přišlo mi to, že je to fuk, jestli jsou nůžky nebo tužky pro praváky nebo leváky. Zrovna tak ostatní věci. Tak jsi mi to teď vysvětlila. Díky - hezkej víkend !!! L.R^R^R^;-)

0 0
možnosti
DB

Dana Bočková

13. 8. 2010 13:59
Re: Dano,

Díky. S těmi nástroji, jde o to, aby přišly v životě leváka včas, jinak už se naučí s velkým úsilím na druhé ruce stříhat, či škrábat a pak už jsou mu k ničemu. :-) To se stalo mně, levoruká škrabka už v 11 letech byla k ničemu, naučila jsem se škrábat okurky a brambory pravorukou škrabkou v levé ruce, ale směrem od sebe (jde o to, že to ostří je prostě pro leváka přesně na druhé straně, než potřebuješ) a nůžky přišly taky pozdě, když jsem uměla stříhat pravou. Někteří leváci přehazují i struny na kytaře, což mně vůbec nevadí. Patrně jak později vyzrával můj nervový systém, čím dál víc se stávala obratnější pravá ruka, ale psát pravou, to mně nenaučili, když mi přivazovali levou ruku za záda. :)

0 0
možnosti
MI

Martinigue

13. 8. 2010 13:32
V sedmdesátých

letech ( do 4. třídy) pro mne paní ( vlastně soudružka :-D) uřitelka měla pochopení - nenechávala mne sedět an levé straně lavice, aby mi nevisel loket do vzduchu a dobře se mi psalo.:-) Takto uvědomělá byla samozřejmě jediná, že by v té době měli leváci cokoli uzpůsobeno, o tom ani nápad. Na druhou stranu - nefňukali jsme a vyrovnali se s tím, a né, že to nejde ....-)

Pozdrav všem spolulevákům!?:-)

0 0
možnosti