Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

P63a17v22e82l 61K93u24t58i87n56a 9112934315252

Hezky shrnuto. Jen z toho čiší, děláte to blbě = jste neschopní. Milá paní, v ČR je velmi malá zkušenost s přesídlováním z arabského světa. Od 2.sv. války se taková situace neřešila. Za komára jsme sice nějaké lidi z této oblasti vzali, ale byla železná opona a vysoké riziko dávky do zad. Tím pokus utéct pryč nebyl na pořadu dne.

Takže Gen21 se prostě učí a dělá chyby. Jednoznačná chyba byla závislost na jednom člověku znalém jazyka a ještě spjatém s oblastí. A je tam víc takových chyb. Ale prostě tady nikoho lepšího nemáme (viz akce tajných služeb v Libanonu). Dobré je, že stát do toho nevložil mnoho. Pouze úředníky a zdravotní pojištění. To jsou řádově tisíce korun, možná nízké desítky tisíc. Dostal za to potvrzení, že kvóty fungovat nebudou - čili nikdo z daňových poplatníků nebyl o nic okraden.

Otázkou zůstává co dál. Rozhodně to není o vyvozování odpovědnosti, ale o zpracování získaných zkušeností. A úpravě procesu výběru. Ale paušálně bych takový projekt nezatracoval. Schopnost cíleně vybírat a pomáhat je nejen morální, ale i pragmatická. Jen je potřeba správně vybrat...

0/−2
6.4.2016 15:09

D56a51n76a 39B65o87č45k13o76v41á 7219291896367

Pokud nebudou lidé zodpovídat za své činy, těžko se něco zlepší. Kdyby projektant postavil most a ten spadl, nestačí říct: "Sorry, jsem to nějak blbě spočítal:" Chápu, že v případě práce s lidmi je to značně obtížnější, ale při dalekosáhlém společenském dopadu, který takové akce mají, je třeba převzít zodpovědnost i za takové činy.

Pro mne je taková představa typu: "Tak jsme si pohráli, abycho se cítlili lépe a trochu jako N. Winton", nevyšlo to, nevadí, příště to bude lepší, nepřijatelné stanovisko.

+7/0
6.4.2016 15:35

P42a93v18e81l 71K10u32t36i75n50a 9342714795752

Pokud jste nepřispěla, pak je váš názor zcela irelevantní a nikdo z Gen21 vám účty skládat nebude. Já jsem drobet přispěl a vidím to, jak jsem popsal. A co vím vidí to podobně docela dost dárců. Takže je to spíš umělý problém.

Mě osobně jde o to, aby toto "školné" bylo řádně zreflektováno a v dalším kole využito. Chápu, že asi nemáte manažerskou zkušenost a posuzujete to velmi černobíle. Ale právě po velkém neúspěchu přichází největší růst.

Chyby se dějí. K vašemu příkladu... Pokud máte k dispozici na počítání mostu jediného nezkušeného projektanta a nikoho jiného... Pak když to spadne, nedá se nic dělat a musí se to naučit lépe. Jiná věc by byla pokud by byl zkušený a udělal školáckou chybu nebo to odflákl. Nebo kdyby stál před firmou zástup lepších. Ale to není současná situace.

Jistě dá se zvolit přístup, most nepostavíme. Ale myslím, že na tento přístup je ještě čas.

0/0
6.4.2016 16:48

D65a67n68a 47B43o85č80k56o82v27á 7629321306597

Mýlíte se. Nevidím to ani černobíle a manažerskou zkušenost mám též, dokonce z vysokého managementu nadnárodní firmy, a možná i právě proto si velmi dobře uvědomuji důsledky, které ti, kteří to pojali jen jako sociální experiment nebo humanitární hračku zatím nevidí.

Nemyslím, že se tato záležitost týká jen těch, kteří si sem dovezli tyto uprchlíky, či na ně přispěli a ostatní mají držet pysk a slovy Perry Masona, je jejich názor irelevantní.

Žasnu, že vám nedochází, že ti lidé tu nebudou žít jen chvíli v sociální bublině, ale budou tu žít mezi námi všemi, se všemi dopady.

+3/0
6.4.2016 17:38

P40a79v71e42l 14K86u25t93i47n28a 9312314915292

Nikdo to nepojímal jako hračku nebo experiment. To je právě ta zásadní chyba, která vede ke špatným závěrům. Byla snaha udělat to dobře. Jenže tohle není triviální záležitost. A úroveň dovedností se ukázala jako nedostatečná. Kolikrát se vám stalo, že se podřízený snažil na 100% a prostě to podělal? Vyhodila jste ho při první chybě?

Pokud lidé přivezení přes Gen21 nespáchají trestný čin nebo i jen závažnější přestupek proti někomu z ČR, pak je názor nezainteresovaných osob, jen názorem. Máte na něj samozřejmě právo, jsme svobodná společnost. Ale nevidím sebemenší důvod, aby vám někdo skládal účty. Vaše peníze to nestálo, ani přeneseně z rozpočtu. Trestný čin se nestal a tedy není tu ani potenciální ohrožení.

JAKÉ JSOU TEDY TY DOPADY???

0/−1
7.4.2016 10:38
Foto

V74l35a14d92i17m69í47r 19V71a72l85a13c55h85o21v89i29č 5496782717950

článek přinesl velmi kvalitní zhodnocení a to říkám jako křesťan....s čím však nemohu souhlasit jsou urážky a nadávky ve smyslu kolik nás to stálo... no podle infa na webu této organizace http://www.gen21.cz/nadacni_fond_generace_21_pribeh/#_Toc446336726 nás to nestálo nic. Vše bylo financováno z darů (největší sumu dala organizace z Anglie) né ze státních peněz.... takže urážky že si namastili kapsy jsou v tomto případě bezpředmětné...v kolonce náklady na platy je 0 takže nejspíše to dělali zdarma z přesvědčení .....jestli máte jiné důvěryhodné info, že stát do projektu vložil finance prosím o korektní info s odkazem děkuji...

0/0
6.4.2016 13:27

D94a78n91a 66B91o59č71k29o49v25á 7229921606807

Nic takového jsem v článku o Generaci 21 nepsala a zdroj jejího financování je mi znám.

0/0
6.4.2016 15:31
Foto

V56l22a68d24i60m22í30r 18V97a56l10a41c39h81o56v97i81č 5516302337780

máte pravdu myslel jsem tím v diskuzích týkající se této skutečnosti v různých článcích, ale už jsem to do příspěvku neuvedl...

+1/0
6.4.2016 15:45

P56a22v35e25l 19K75u89t31i56n72a 9202944145632

Nepsala. Nicméně vyznívá to jak popsal pan Vladimír...

0/0
6.4.2016 16:50

D77a60n35a 28B59o74č86k79o45v66á 7609301886717

To tak zní vašim uším, když jste mne zařadil do krabičky drzého sociálního padoucha, kterého je třeba odhalit, označit a znectít. :-D To nic, chyba haló efektu se v populaci běžně vyskytuje.

0/0
6.4.2016 17:40

P51a43v69e72l 36K12u10t10i42n97a 9502464405852

Nemám potřebu vás nikam řadit. Máte jiný názor to se stává. Jen si takovouhle akci představujete velmi jednoduše.

0/0
7.4.2016 10:54

M50i82r89o45s34l28a78v 47H56y33l69i58š 2906754750680

Milá autorko a vsichni nize, kterí tak jasne víte co je spravne, ze "dobre ziveny" a "oblecneny" clovek si pomoc proste nezaslouzi...ze beztak jde o "iracke romy" a buh vi jestli krestany. Proc vas tolik irituje, ze jini za sve soukrome penize trebaze naivne chteli pomoci? Kolikpak z vas by si slo budovat novy zivot s celou rodinou se zářnou perspektivou kamsi na venkov na Vysocine? Kdyby byla valka zde a vas presidlili treba na cinsky venkov nesli byste take radsi do Sanghaje, na Taiwan nebo do Japonska? Nikoli nutne kvuli vyssi podpore, ale treba kvuli snazsimu uplatneni. Lidi, lidi...trochu soudnosti.Volate po odpovednosti za dobrou vuli? Je smutne ze vas ani trochu netrapi pritomnost té zlé a predsudků. Posluchejte mene Zemana. jo a nejsem zadnej dobrovolnik, aktivista ani vitac.

0/−4
6.4.2016 11:58

D64a88n85a 27B79o23č13k47o68v12á 7629761276367

Pane Hyliši, svět není černobílé místo, kde jsou ti hodní, kteří pomáhají a ti ostatní, zlí, kteří jsou určitě též méně inteligentní, poslouchají Zemana a kdo ví, co ještě pokleslého činí nebo si myslí.

Domnívám se, že při základním pohovoru s panem Battem a jeho syny mohlo toto, co se stalo, být již odhaleno v Iráku. Není potřeba vše až dekadentně omlouvat až ke sebezničení. Někdy je dobré zapnout i zdravý selský rozum. Ten vám pak napoví, jak vypadá člověk v nouzi, který má opravdový problém.

+5/0
6.4.2016 15:39

P77a23v44e11l 38K62u76t24i94n69a 9912134865452

Ano tohle je jádro problému. Vy NEVÍTE, vy se domníváte. Je jednoduché do doměnky projektovat svoje představy. Bohužel se to pak moc nepotkává s realitou.

0/0
7.4.2016 13:48

T12e76r20e33z34a 72H43a60j59k22o15v37a 5787512764320

Aha, takze oni (krestani) podle toho americko-kanadskeho duchovniho nepotrebuji ochranu.....8-o

+1/0
5.4.2016 14:27

D64a12n30a 30B55o56č24k89o46v22á 7919491926257

Ochranu od Evropy, řekl...

0/0
5.4.2016 15:12

K34r76y35š66t45o90f 90L38a51n53í91k 1269620315945

dik za clanek

+5/0
4.4.2016 5:37

P11a82v34e46l 71N14o89v81á66k 4894547622

Slova pana Batto o přemalovaném kravíně byla hypotetická. Redaktor Primy se ho ptal, jaké bydlení by odmítl. Od té reportáže už se na Primácké zprávy nedívám.

+1/−10
4.4.2016 0:33

D30a85n21a 80B93o66č43k86o38v11á 7229161856417

Myslím, že je úplně zbytečné slovíčkařit, kdo tehdy zmotal nebo nezmotal překlad, do jaké míry to Prima zmanipulovala a co přesně pan Batto řekl, či bylo natočeno nadací dodatečně - tím se živila média i Hate Free dost dlouho.

Mmch vám asi uniklo podstatnější sdělení jeho syna po něm, kdy žehral na to, že všichni jejich příbuzní se mají na západě lépe.

Ale podstatné je základní sdělení, že již tehdy byli Battovi nespokojeni, dávali najevo, co jim vadí, nadace se to snažila napřed omluvit farníkům, pak ututlat a nyní se tváří, že netuší, proč Battovi odešli.

A ještě daleko podstatnější je otázka, proč takoví lidé vůbec přišli !Tohle mi přijde jako klíčová otázka a nejdůležitější věc.

+20/0
4.4.2016 1:05

P36a59v76e37l 39N92o91v93á45k 4384677132

Třeba proto, aby byli pro náš národ obohacením. Oni a jejich předkové žijí mezi muslimy a nezradily víru, i když byli zabíjeni a mučeni. Mají "výborná" svědectví o tom jací muslimové jsou. Slyšel jsem, že je všude chválí, jací jsou výborní sousedi.A víte, že v Erbílu, kde naposled žili, se nekrade? Kdo by něco ukrad, je znemožněn před celým městem. Samozřejmě jich nesmí být tolik, jako dnes v západní Evropě.

0/−1
5.4.2016 17:04

D31a20n44a 93B68o76č89k37o69v51á 7409721976587

Myslela jsem konkrétně rodinu pana Batto.

A jinak s tím obohacením. Ano, migrace je obohacením, když je jako vzácné koření. Za pár generací tomu může být však již jinak, jak je vidět v zemích, kde řeší tyto problémy.

Doufejme tedy, že ostatní zde obohacením vskutku budou a zadaří se jim integrovat.

+3/0
5.4.2016 17:31

R29e43n66á98t70a 28P59o40s77p40í15š38i59l60o70v36á 9502820232904

KARMARv

+4/0
3.4.2016 19:36

O45n32d52ř43e42j 44M26a58r70e83k 2292137392795

perfektní blog R^ vždycky když čtu něco o těch dobromilech tak si vzpomenu na návštěvu Havla v Bratislavě jak mu to slováci řekli jasně "dosť bolo Havla".... v tomto případě dosť bolo dobroserů a podobných parazitů

+20/−1
3.4.2016 11:32

I73v57a36n46a 67J48i52r89e42š13o87v40á 6261384666437

R^

+2/0
3.4.2016 8:47

E11v57a 58S17v22o95b90o33d66o35v11á 2113682931215

Skvěle napsáno!

+8/−1
3.4.2016 8:11

M11a97r79i86e 22Š98á14m24a73l47o55v89á 1482541128283

Nadační fond Generace 21 je podivný od samého počátku, stačí se podívat na jeho základní jmění, jména zakladatelů, chybějící účetní uzávěrky.

http://www.lidovky.cz/ministr-vnitra-docasne-zastavil-projekt-generace-21-na-presidleni-krestanskych-uprchliku-gvn-/zpravy-domov.aspx?c=A160401_150005_ln_domov_ele

+22/−1
1.4.2016 16:54

D86a91n37a 81B71o54č32k67o76v66á 7139781416477

Děkuji, to je podstatná a čerstvá informace. Doplnila jsem ji do článku. Takže je to ještě horší, než se prve zdálo. Ale to se dalo čekat, když to i fond sám medializoval. Jsem zvědavá, jestli se tu aspoň někteří usadí a budou šťastni, nebo skoro všichni odejdou jako v Polsku.

+4/0
1.4.2016 17:50

P51a31v47e91l 85N41o46v50á54k 4434967422

Tohle vám nestačí? http://www.gen21.cz/nadacni_fond_generace_21_pribeh/. Je tam hospodaření za rok 2015. Projekt totiž začal až v tomto roce.

+1/0
4.4.2016 1:37

P84a68v66e16l 51N77o64v17á23k 4194407222

Bude někdo na můj příspěvek reagovat?

0/0
4.4.2016 20:19

D49a56n74a 22B19o54č94k34o81v36á 7959341516567

A co byste chtěl slyšet, pokud to bylo na mne? Uzávěrku jsem zhlédla.

Já jsem ale se ve svém příspěvku, na kt. jste reagoval, regovala na odkaz paní Šámalové tehdy čerstvého článku v LN, který jsem zařadila do aktualizací článku.

0/0
4.4.2016 20:50

P67a69v81e46l 46N92o84v38á68k 4634107702

V článku, na který upozorňovala paní Šámalová nic o podivnosti Generace 21 není. Uzávěrky chybí proto, že fond začal de facto působit až od začátku roku 2015. Co např. komu vadí na zakladatelích fondu bych jen prostě rád věděl.

+1/−1
4.4.2016 23:05

D24a35n24a 34B33o41č89k35o52v39á 7659341406987

Ano, já vím, ale článek byl v tu chvíli podstatný pro vývoj dalšího děje. Co vytýkám Generaci 21, jsem rozepsala velmi podrobně i s odkazy v článku, víc k tomu říci nemohu.

0/0
5.4.2016 15:16

L48u71k59a58s 71S42u63c94h19a93n35e76k 5716477363200

Vůbec jsem nepochopil jakou osobní odpovědnost by měl nést ředitel/koordinátor dotyčné nadace. Přečetl jsem uvedené články a nenarazil jsem na nic, co by mě opravňovalo něco podobného požadovat. Pokud jsem správně četl, veškeré přemisťování uprchlíků bylo financováno ze soukromých finančních darů, proto pokud by měl někdo požadovat vyvození osobní zodpovědnosti, měli by to být dárci. Byla jste dárcem slečno autorko? Já ne.

Tvrzeni pana Hasana vyvrátil v reakci (zřejmě) pan Loula. V téměř rok a půl starém rozhovoru s panem Hasanem mi tento pán přišel poněkud nevěrohodný, resp. jeho názory mi přišly poněkud zvláštní. Jsem pesimistický k těm zázrakům, které popisuje. Pokud by to bylo tak snadné, stačí jediný kazatel v nemocnici v muslimských zemích (který se bude za pacienty modlit) a za chvíli polovina z nich konvertuje.

V článku, na který odkazujete, že 8i členná rodina chce zpět, se vůbec nehovoří o panu Talafantovi, ani o tom, že by je někdo podvedl (a že by si zrovna tohle novinky nechtěli připeřit se mi nezdá), naopak se tam píše, že se jim stýská po vlasti a starší si přejí v ní skonat. Kde je na tomhle vina na straně fondu? Svobodné rozhodnutí "svobodných" lidí, které jste (zřejmě) vy ani já, neplatil. Otázka je, jestli jim tady náš stát něčím finančně přispěl ... ale pokud zažádali o azyl, tak z toho plynou pro stát nějaké povinnosti a opět nevidím vinu na ničí straně. Možná naopak je to dobře, že si to rozmysleli a mohou případně v domovině říkat, že to za to nestojí, nebo ne?

+5/−26
1.4.2016 14:10

P86e21t21r 48R40e69g20a57l12á63t 43B26e13n38e14š 9569154475545

Vzhledem k tomu, že se kolem akce trochu pohybuji, musím velmi souhlasit s panem Suchánkem. A) Paní autorka Bočková si vůbec neuvědomuje, kolik úsilí, napětí a nervů je za touto akcí je skryto. Pokud by někdo měl být z toho zklamán, tak právě pan Talafant a další pomocníci. Celá akce z velké části stojí na dobrovolnících, nevím, proč by z toho měl vyvozovat pan Talafant nebo někdo jiný odpovědnost. Život je složitější, než se zdá. Na druhou stranu, protože jsem v kontaktu s uprchlíky z nejnovější, "pražské" skupiny, vím, jak pohnuté události si v Iráku prožili. Jejich svědectví by měl slyšet každý sluníčkář, aby se probral. B) Pana Hasana si velmi vážím, ale tady tento střet je taky složitější a niternější, než je známo, a pan Hasan zde není spravedlivý. Víc se o tom rozepisovat nebudu. Z mediálních výstupů se často k podstatě problému nedopracujete.

+4/−21
1.4.2016 14:51

O22s78k20a90r 67R16a28z25á29k 1989558697513

"Vím, jak pohnuté události si v Iráku prožili. Jejich svědectví by měl slyšet každý sluníčkář, aby se probral." - Co tím chtěl básník říci? Prožili si pohnuté události, pak snad mají pravdu sluníčkáři, kteří jim chtějí pomoci. Z čeho by se tedy měli probrat? Paní Bočková tedy sluníčkář v žádném případě není.

+11/0
1.4.2016 15:41
Foto

J97a41r51o54s22l91a68v 77P60t12á55č17e97k 4472909791894

Míněni jsou sluníčkáři, kteří vyřvávají, když se mluví o výběru uprchlíků podle, mimo jiného, vyznání. Kteří řvou, že muslimové to mají v Sýrii stejně těžké, jako křesťané a příslušníci jiného vyznání či ateisté a proto je správné přijímat téměř výhradně muslimy. Téměř výhradně k nám proudí muslimové proto, že křesťané jsou vražděni a okrádáni ze všech stran onoho konfliktu. Protože se sem dostat stojí docela dost peněz, tak na tu cestu nemají.

+8/0
1.4.2016 16:48

M77a71r34i91e 24Š41á76m29a53l42o21v53á 1902571568933

Proto se tolik pronásledovaní křesťané dobrovolně rozhodli vrátit se zpět.

Asi tam život pro křesťany není tak hrozný.

+12/0
1.4.2016 16:58
Foto

J91a27r71o86s59l44a23v 77P76t60á76č64e82k 4682679361444

Když jsem se dozvěděl, že přivezli křesťany z Iráku, tak jsem byl na rozpacích. Když se v TV chlubili, že jsou či byli bohatí, tak jsem se divil, ale doufal jsem, že to organizátoři mají promyšlené a tyto první, co se přivezli chtějí mít jako mediální obraz. Kdyby přivezli klubíčka nervů, vdovy s dětmi, co léta trpěli někde v prachu u cesty a každý si do nich kopl, tak by to s jejich často znetvořenými obličeji od týrání, nebylo na obrazovkách "krásné" Když se chtějí vrátit, jsem lehce zklamán. I když chápu ony staré lidi, kteří již nebývají tak úplně v realitě a hodně podléhají pocitům a steskům. Pár týdnů jsou v bezpečí a nebezpečí pro ně přestalo existovat. Ani sebelepší argumenty je pak nepřesvědčí.

Ovšem tu rodinu, co údajně chce pokračovat dále na západ, bych naložil, šupem je vrátil do Iráku a dal jim zákaz vstupu do EU na minimálně 5 let. Navrch bych jim vše zabavil na alespoň částečnou úhradu nákladů.

+20/0
1.4.2016 17:15

P38e31t83r 44R59e83g10a74l34á68t 58B56e33n69e53š 9979224165305

Toto není sluníčkářská akce. Já jsem první, kdo se budu se sluníčkáři přít (což je ovšem stejně zbytečné). Lidé z pražské uprchlické skupiny vyvázli často těsně před smrtí od IS. Jedna čtyřčlenná rodina, s kterou jsem měl možnost před týdnem večeřet, se v Iráku musela přemisťovat 5x, než dorazili do svého dočasného útočiště v Erbílu.

+1/0
1.4.2016 17:12

P29e92t40r 42R58e55g25a62l63á21t 46B83e73n83e18š 9619364725595

Ještě k sluníčkářům. Dle mého názoru a zkušenosti ve skutečnosti sluníčkářům nejde tak o lidi. Spíš si leští svoje ego a nacházejí důvod, proč stát morálně nad ostatními. Většině sluníčkářů podle mě nejde o pomoc křesťanům, kteří jsou ve skutečném svrabu. Nedávno jsem četl statistiku jedné instituce, že to vychází tak, že každých pět minut je na světě zabit křesťan pro svou víru. To je bezprecedentní údaj. Pro mnohé sluníčkáře, (bohužel i někteří z mé farnosti, ale jsou to jednotlivci) je pomáhat křesťanům jaksi potupné, protože to není dostatečně všeobjímající. Ale oni si řeší sebe, a ne jednotlivé lidské osudy. Tito naši uprchlíci by chtěli s lidmi mluvit a svědčit o tom, co islámský svět dovede. A není to problém jen pár magorů z IS. Tam, kde nastane střet, se pak muslimové během noci dokážou změnit z přátelů na nepřátele. Ne nadarmo Salmanu Hasanovi podřízl bráchu jejich nejlepší kamarád. To je realita.

+3/0
1.4.2016 17:45

D42a42n70a 22B34o75č63k31o52v90á 7339651696627

Pánové, s vámi nemá cenu polemizovat, vy už jste si obranné valy udělali a nepřátele odsoudili a omínuskovi, byla by to jen ztráta času a energie. Pokud jste do podobného projektu přispěli nebo se na něm podíleli, přeji vám, aby ti vaši uprchlíci byli vděčni a začlenili se, pokud odejdou a zklamou vás, přeji schopnost se z toho poučit. Někdy místo efektivních gest se stačí kolem sebe rozhlédnout a ty potřebné uvidíte, jen nejsou slyšet a nemají reklamu v novinách.

+17/−1
1.4.2016 18:24

P47e17t51r 97S87k34á88c43e31l 6454629879

Vystihla jste tohle paní autorku přesně. Příklad z posledních dnů:

Pootočili jsme časomírou, nesmyslem zaváděným v našem státě od roku 1979 nepřetržitě. Efektivní gesto našich neschopných chlapců ve vedení státu od roku 1979 spočívalo v tvrzení, že se dosahuje úspor el.energie. Nedosahuje a EU to ani neumí vyčíslit, viz:

SměrniceEvropského parlamentu a Rady v BruslEU 2000/84/ES ze dne 19. ledna2001 o úpravě letního času:

http://eur-lex.europa.eu/LexUriServ/LexUriServ.do?uri=COM:2007:0739:FIN:CS:HTML

Stačí se rozhlédnout kolem sebe a potřebné uvidíme, nejsou slyšet, nemají reklamu v novinách a v televizi. Díky za tuto formulaci, budu ji s Vaším laskavým svolením používat při argumentaci proti přešupačení času.

Potřebnými jsou obranyneschopní lidé - děti a mládež školkou a školou povinní, citliví jedinci a přestárlí lidé. Jakdlouho ještě budou muset děti od března do října (vyjmaprázdnin) vstávat denně o hodinu dříve?Zdravéhorozumu je nám třeba...R^

+1/0
1.4.2016 19:39

P83a84v71e25l 18N26o35v62á73k 4864587802

Tuhle radu nám dávat nemusíte. To už dlouhá léta dávno děláme, jen o tom nemluvíme...

+1/0
4.4.2016 0:45

D15a66n93a 34B72o71č40k55o75v31á 7359761666637

Tak to je dobře. :-)

0/0
4.4.2016 1:10

P48a47v70e97l 21K34u58t46i90n78a 9582374825162

Nás nezklamou, tedy alespoň mne. Pokud přežijí a budou tak nějak normálně fungovat. Cílem bylo jim pomoci z oblasti pronásledování a ústrků. To se povedlo nebo to tak zatím vypadá. Lepší a férovější by to bylo aby zůstali v ČR. Ale i v tom DE to není žádná tragédie. A ještě mě to jako dárce bude stát míň...

Horší je, že zablokovali pomoc dalším lidem. Ty podrazili.

Pokud při pomoci očekáváte vděčnost. To se docela načekáte...

0/0
7.4.2016 13:56

P40e17t88r 60S58k69á91c30e40l 6634699599

Vážení, naši i vaši předkové před 100 lety nikam před válkou neutíkali, alespoň ne v tak masívním počtu, že? Tak co zde stále dokola řešíme, když jsme jejich situaci ani nezavinili.

K tomu co níže uvádí pan Beneš - pokud někdo má z nadací velké napětí, nervy a velké úsilí a nezvládá to, ať nastoupí zaměstnání ve výrobní firmě. Rekvalifikace a může vyrábět, tvořit hodnoty. Prozatím to pozorováno s odstupem vypadá tak, že se slétnou jako vosy na med. Po internetu obíhá sdělení, jak Nesehnutí v Brně dostali 300 tis. Kč pro Ukrajinu a víte, za kolik Kč tam povezou dary? Za 30 tis. Kč!. Ostatní shltnou náklady na cestování, reklama, mzdy lidem okolo, atp. Takže počkejme si, až náš stát se zbaví dluhů, zbohatne výkonným průmyslem a potom budeme rádi a s úsměvem pomáhat slabším, potřebnějším státům daleko od nás. Čímž se vracím ke shora uvedenému doporučení, nechť přetížení pracovníci nadací jdou něco vyrábět. Bohužel faktem je, že do roku 1938 naši předkové oplývali schopností převálcovat i světově proslulé cizí firmy, neměli tolik nadací apod. Pokusme se dostat na jejich úroveň. Byli pátí na světě v hrubé výrobě na hlavu, i hlavičky kojenců. zdravého rozumu je nám třeba...

Karma autorce.

+20/0
1.4.2016 19:16

I15g17o21r 61I58n93d57r54u77c87h

Před 100 lety v Česku žádná válka nebyla.

+1/−8
3.4.2016 21:56

J91i74r75i 33C32e67e 5755251752458

Před 100 lety nebyla válka? A co ty pomníky padlým v každý vesnici?

+2/0
4.4.2016 0:13

I87g34o25r 68I42n74d28r96u70c27h

Válka byla, Češi ve válce bojovali, ale nebojovalo se na území ČR. Takže obyvatelé Česka neměli důvod někam utíkat.

+2/0
4.4.2016 9:15

J17i16r38i 60C29e51e 5345391292638

Češi samozřejmě utíkali, z koho jiného by asi vznikaly zahraniční legie, když ne z migrantů?

I za monarchie byla značně rozšířená ekonomická migrace.

V 19. století se hojně odcházelo vydělávat do zahraničí. Ze Slovenska odcházely celé rodiny do USA za prací.

Je jasný, že po vyhlášení války už nebyla možnost vycestovat.

+1/0
5.4.2016 11:15



Bohyně v teplácích od Armaniho

Petice

Na co je hrdá ta, která má tepláky pro všechny příležitosti? Přečtěte si rozhovor se Zuzanou Hubeňákovou.

Žebříčky



Redakční blogy

  • Redakční
               blog
  • Blog info
  • První pokus
  • Názory
               a komentáře

TIP REDAKCI & RSS

Najdete na iDNES.cz

mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.