Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.
DB

Dana Bočková

14. 7. 2010 12:10
Doplněk

Vzhledem k tomu, že dcera obětí nehody se k tomu postavila velmi statečně a zodpovědně a chce pomoci tomu, aby se to neopakovalo, doplnila jsem do článku některé reálie. Ukázalo se např. že jsou i jiní svědci toho, že několik dní před tím při projíždění vlaků nesvítilo žádné světlo.

0 0
možnosti
MC

Machalu

14. 7. 2010 23:06
Re: Doplněk

Paní Bočková,

jak už jsem se snažil několikrát osvětlit, pokud na přejezdu nesvítí žádné světlo, je to možná chyba/porucha, možná je přejezd ve výluce, o tom nechci spekuovat, ale každopádně by si měli všichni řidiči uvědomit, že v ten moment musí přejezd považovat za nezabezpečený! Závory nahoře bez blikajícího bílého světla nezaručují, že vlak přes přejezd nepojede, stejně tak, pokud přejezd nemá závory ale jen světelnou výstrahu, nebliká-li bílé světlo nebo není-li instalováno, není zaručeno, že nemůže přijet vlak, přestože nebilkají světla červená.

Je to skutečně důležité, aby si to lidé uvědomili a podle toho se na přejezdech chovali, aby nedocházelo ke zbytečným tragédiím.

0 0
možnosti
PS

hukoth

13. 7. 2010 9:42
Stát se může všechno

Považuju se za nadprůměrně pozorného řidiče, když jedu, snažím se vnímat situaci na silnici i okolo ní a problém indetifikovat s co největším předstihem. Snad i díky tomu jsem se za patnáct let řízení a přes půl milionu kilometrů nedostal nikdy do opravdu krizové situace a měl jsem pouze dvě mnou nezaviněné nehody (bez zranění). Před třemi měsíci jsem si pořídil nové auto, nastoupil jsem, pustil muziku a vyrazil na projíždíku. Z vedlejší odbočuju na doleva na hlavní, hned za odbočkou dvojitý přejezd. U přejezdu stojí ajznboňák v oranžovém mundůru, přestane se vrtat ve výhybce a vidím, že na mně něco gestikuluje. Vo co mu de, koukám na něj a jedu. Mezi první a druhou kolejí kouknu doleva a vidím rychlík, asi 400 metrů ode mně. Šlápnu na plyn a rychle mizím z kolejí, kouknu do zrcátka a vidím signalizaci. Vjel jsem do kolejí na červenou, dodnes to nechápu, prostě nějaký zatmění, byl jsem z toho tejden špatnej...myslel jsem si , že něco takového se mně nemůže stát...

0 0
možnosti
O

oxík

13. 7. 2010 4:20
Osobní zkušenost

Když jsem ještě chodil na gymnázium, a není tomu tak dávno, tak jednoho spolužáka přejelo auto, zemřel o měsíc později v nemocnici. Když jsme se postupně ve třídě dozvěděli (obě události s několikadenním zpožděním a jen přes drby, nikdo nic oficiálně nesdělil, až za týden viselo na chodbě oznámení a to museli brzo sundat, protože si z toho celá škola dělala p.del), nikdo nebrečel, nikdo netruchlil, zdálo se že je to všem prostě úplně ukradený. Já s kámošem jsme o tom neustále diskutovali (pravda, nebrečeli jsme), ale ten absolutní nezájem okolí byl děsivý. Je pravda, že ten člověk nebyl bůhvíjakou součástí kolektivu, ale zase to nebyl nějaký šikanovaný outsider... Tak se nedivte, že když je lidem ukradená smrt člověka, kterého vídají každý den, jaké budou asi reakce na tohle. Nevím, jestli je to nějaká česká vlastnost, ale často chodím na různá mezinárodní fóra, a s takovou jedovatostí, jako zde, jsem se nikde nesetkal (možná to bylo cenzurováno). Myslím, že to máme v sobě nějak

0 0
možnosti
O

oxík

13. 7. 2010 4:36
Re: Osobní zkušenost

zakořeněné, ten relativismus a pocit, že na ničem nezáleží. Možná za tím stojí náš ateismus, vždyť se říká, že jsme nejateističtější zemí Evropy po Estonsku. Každopádně, jak jsem vysledoval, tak Češi se chovají dost hrozně právě i v těch mezinárodních diskuzních fórech, což také může přispívat k tomu, že patříme mezi nejméně oblíbené národy Evropy. A také platí to, že čím větší IQ, tím nižší morální a sociální cítění, a jelikož sem chodí z valné většiny pravičáci, není se čemu divit.

0 0
možnosti
P

pampi66

12. 7. 2010 20:58
???

 a to po všech těch haváriích na přejezdech a demontážích měděných kabeláží našimi méně přizpůsobivými spoluobčany ještě existuje někdo, kdo věří zabezpečovacímu zařízení přejezdů ???!!! Zásadně jezdím tak, jakoby tam žádné nebylo a věřím jen vlastním očím .. doporučuji !!!

0 0
možnosti
MN

Realista

13. 7. 2010 20:45
Re: ???

Na některých přejezdech nejde moc používat oči. Myslím tím regionální tratě u nás na Vysočine, v rozhledu často brání bývalý strážní domek, vegetace a zatáčka. Naštěstí zde vlaky jezdí pomalu, tak by se asi projet stihlo i když je vlak několik desítek metrů od přejezdu, protože dále vidět není. Včera jsem přes dva takové přejezdy jel a v posledních 10 letech tam byly nehody. Detaily si odpustím.

0 0
možnosti
KM

kalifkaca

12. 7. 2010 19:46
Diskuse pod clanky jsou brutalni

Pred par lety se mi zabil kamarad na lyzich. Diskuse na iDnes snad nemela jeden prispevek, ktery by jej nebo pozustale politoval. Prispivajici odsuzovali, ze byl prazak, ze byl podnikatel, coz normalni clovek vubec nechape, ale ze by nekoho napadlo, ze to byl taky tata od tri deti, to uz ne. Myslim, ze vetsina prispivajicich je pubertalniho veku. Alespon v to doufam, protoze jestli diskuze odrazi inteligenci naroda, tak je to s nami hodne spatne.

0 0
možnosti
M

martin5.3

13. 7. 2010 15:37
Re: Diskuse pod clanky jsou brutalni

Proč ho měli litovat?

0 0
možnosti
C

Chytry.Kocour

12. 7. 2010 16:47
už je to jasné.

no jde vidět, že to byla chyba řidičky. neříkám,že je tam moc místa,ale povyjet trochu mohla.

0 0
možnosti
P

Paxa

12. 7. 2010 16:44
Jen dodám:

i kdyby tu nehodu řidič auta prokazatelně zavinil, je to úplně jedno. Dojde-li k neštěstí, je na místě pieta, ticho, soustrast - nebo třeba taky vůbec nic.

Taky vždycky koukám, že jakmile se někde něco semele - kolikrát ani nemusí jít o život, je země plná zodpovědných, neomylných, třeskutě racionálních a hlavně spořádaných občanů, kteří se za všech okolností chovají jako členové vzorového skautského oddílu.

0 0
možnosti
TM

spunlock

12. 7. 2010 16:51
Re: Jen dodám:

a právě proto lidé milují dopravní nehody. ten slastně mrazivý pocit, že se to nestalo jim:-/

0 0
možnosti
V

vladimirra

12. 7. 2010 15:50
tato diskuse není výjimkou

Výstižný článek, ještě výstižnější diskuse Rv:-/

0 0
možnosti
JN

black_jack

12. 7. 2010 15:41
.

opravte me, pokud se mylim

pokud ma prejezd svetelne oznaceni, tak budto blikaji cervena svetla

nebo sviti bile...

kdyz nesviti zadne cicham zradu...

a btw neprehlednych prejezdu je po republice dost, o vikendu jsem jel nejakyma silnickama, kochal jsem se pekne, ale kdyz jsem prijel k prejezdu (oznacenym znackou), tak jsem pomalicku postrkoval cumak auta dopredu a cekal, kdy lepe uvidim nebo kdy mi ho vlak ustreli...

0 0
možnosti
TK

tk007

12. 7. 2010 16:24
Re: .

Pokud si dobře pamatuju z auoškoly, tak pokud nesvítí bílé světlo na přejezdu a ani nebliká červené, máte mít 30 m před přejezdem 30 km/h. Pokud svítí bílé, pak 50 m 50 km/h. Když tak mě opravte.

0 0
možnosti
TM

spunlock

12. 7. 2010 15:32
nespoléhejte na techniku

ale koukejte. mně se stalo něco podobného cca před 12 lety. blížím se k přejezdu, začala blikat červená světla a pak přestala. dvě vteřiny potom přejel vlak.....proto tam kam nevidím před přejezdem zastavuju. a je mi fuk, že ti za mnou na mě trouběj. párkrát se mi stalo, že mě i předjeli. nu což-každej svýho štěstí strojvůdcem:-)

0 0
možnosti
P

Petr_

12. 7. 2010 15:46
tam kam nevidím před přejezdem zastavuju

Ja pres zeleznicni prejezdy nijak zvlast casto nejezdim, ale kdyz k tomu dojde tak je to vzdy prejezd kde neni videt jestli jede nebo nejede nejaky vlak. Jeste jsem vlastne nevidel prehledny zeleznicni prejezd.

0 0
možnosti