Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.
MH

kolos.veliky

12. 7. 2010 14:10
Diskuse u článků, týkajících se

takových smutných událostí by se měly zakázat.

0 0
možnosti
JN

tojsouveci

12. 7. 2010 14:26
Re: Diskuse u článků, týkajících se

Nemyslím si to. Smutných událostí proběhnou na světě denně tisíce, miliony. Patří to k životu. Proč o nich nediskutovat? Co by to mělo za smysl? Změnilo by to na nich něco ?

0 0
možnosti
M

miska-i

12. 7. 2010 13:40
ČD vs SŽDC

ČD se závorama nemají nic společného (viz. "vydávají hodnotné časopisy"), o toto se stará SŽDC (Správa železniční dopravní cesty)...nicméně přeji Vaší kamarádce a jejímu manželovi brzké uzdravení bez následků...

0 0
možnosti

joscer

12. 7. 2010 13:14
Trochu logiky do toho dejte

" ... a o závorách se může lidem jen zdát, ..."

Tak závory by tam asi byly zbytečné. Protože jestli světla zhasla, tak závory by se zvedly. Takže závory nic neřeší.

0 0
možnosti
MH

marcela27

12. 7. 2010 15:42
Re: Trochu logiky do toho dejte

Nevým jak-kde, ale na těch třech přejezdech které znám já, nejprve zhasnou světla a až po cca 30 vteřinách až 1 minutě se zvedá závora.

0 0
možnosti
TP

tp2597

12. 7. 2010 12:51
Popisovana udalost je jiste smutna

a postizenym preji uzdraveni. Nicmene rad bych opravil jednu nepresnost z clanku (a to rozhodne neminim jakkoliv obhajovat CD, protoze je to zcela prohnila a nefunkcni organizace): zeleznicni prejezdy, jejich udrzba a udrzba trati vseobecne je jednoznacne v zodpovednosti jejich vlastnika a tim je SZDC, s.o. S tim opravdu CD a.s. nemaji nic spolecne, nebot jsou to pouze dopravci vyuzivajici sluzeb SZDC.

Druha ma pripominka je ke vsem, kteri (soude podle jejich reakci, ale i autorce textu) asi nespravne znaji zakon ale predevsim realitu: kdyz z prejezdu odjede vlak a prestane blikat cervene vystrazne svetlo (popr. se zvednou zavory), znamena to jen a pouze, ze ridici/chodci nadale neni udelovan zakaz vjezdu na prejezd, ale dokud nesviti prerusovane bile svetlo (k cemuz obvykle nedojde driv, nez vlak opusti cely chraneny okruh), musi "si pocinat obzvlast opatrne".

Ve vlastnim zajmu dbejte tohoto ustanoveni, protoze za pripadnou chybu zaplatite, tak jako posadka z popisovane udalosti.

0 0
možnosti
R

Rudla.

12. 7. 2010 14:08
Re: Popisovana udalost je jiste smutna

Problém je, že na spoustě světelných přejezdů bílé přerušované světlo není...

0 0
možnosti
M

martin5.3

12. 7. 2010 12:49
Divné

Hlavně to tvrzení, že vlak před přejezdem nehouká. nechte si ukázat tachograf, kde je i houkání zaznamenáváno a před přejezdem je poviné! Houká se i před kdejakou lesní cestou, křížící lokální trať a že by zhasla světla těsně před přejíždějícím vlakem? To by byla sakra velká náhoda.

Celkem chápu, že Vám ten dotyčný neřekl - jsem debil to čekání se mi zdálo dlouhé, tak sem tam vjel...

0 0
možnosti
M

Megan666

12. 7. 2010 13:00
Re: Divné

Bydlím za Prahou, kde křižuji dva přejezdy bez závor. Jeden má bílé výstražné světlo (nebo jak se tomu přesně říká), druhý je absolutně bez signalizace. Většinou před oběma dvěma strojvůdce houká. Vlastně skoro pokaždé. Ale za posledních pár let se mi stalo dvakrát, že před tím bez světel ani nepípnul. Ani jednou, mlčel  jako ryba a projel přejezd bez hlesnutí. Naštěstí nejel rychle a vyjel zrovna z té strany, na kterou je velice dobře vidět, takže se nic nestalo.

Jenomže - dvakrát je hodně malé procento. Dá se říct, že je to skoro nic. Přesto to mohlo stát přinejmenším dva lidi život. Ano, byla by to asi chyba řidiče, ale kus viny by jistě nesl i ten, co nehoukal. Že je houkání povinné? To je pěkné, ale za "volantem"(pardon, nevím, co má vlak) sedí člověk a lidský faktor zkrátka není stroj a je omylný, ať se vám to líbí anebo ne. To riziko selhání tam prostě je. Takže já bych byla opatrná s tak jasnými závěry a přisouzení viny JEN řidiči.

0 0
možnosti
PV

Pavel57

12. 7. 2010 12:45
Závady ohlásit. Samy se neopraví.

Je hezké, když v diskusi někdo (jita) píše, že se to stává na nějakém přejezdu u nich často. Kdyby se tak našel někdo odvážný, kdo by tohle dokázal oznámit drážní inspekci a dožadovat se odpovědi, možná by to zachránilo tento zbytečně zmařený liský život ..... Na dráze se stalo už několik případů, že kvůli špatnému kontaktu s kolejnicí se "ztratil" vlak a signalizační a zabezpečovací zařízení ho chvíli nevidělo - věřím, že podobná závada se mohla stát i tady, jen by ji měl někdo ohlásit, aby se dala opravit a nečekalo se na další srážku ...

0 0
možnosti
PV

Pavel57

12. 7. 2010 13:01
Re: Závady ohlásit. Samy se neopraví.

jen pro ilustraci, citace z rozhovoru s pracovníkem drážní inspekce: ----- Mimochodem, loni v prosinci nám ohlásila jedna řidička, že jí před nosem na přejezdu profrčel vlak, závory byly nahoře, červená světla neblikala. Ukázalo se, že po opravě technik přejezd zapomněl zapnout. No a nám to dráhy "zapomněly" nahlásit. Případem se zabýváme, detaily nemohu proto zveřejnit.

0 0
možnosti
SK

Bassman

12. 7. 2010 12:36
Odkazy pro prevenci

Nepřispěju ničím konkrétním k napsanému článku, ale jen bych rád upozornil na dva odkazy:

1, On line rozhovor s inspektorem Drážní inspekce ČR, který je hodně o nehodě v Ústí nad Labem, ale je tam i pár otázek k železničním přejezdům a jejich zabezpečení, docela zajímavé věci:

http://aktualne.centrum.cz/domaci/zivot-v-cesku/clanek.phtml?id=671996

2, Odkaz na stránky Drážní inspekce - podsekce ke stažení, kde jsou propagační filmy o tom, jak se bezpečně chovat na přejezdech:

http://www.dicr.cz/ke-stazeni

0 0
možnosti
C

Carcass1024

12. 7. 2010 12:29
Věřte žárovce..

Souhlas s ivabublan....je to celé o tom, zda-li jste ochotný vsadit svůj život na správnou funkci žárovky (a balastu kolem samozřejmě..). Pokud ano, nemusíte se rozhlížet..Btw poslední dobou podobných případů přibývá - mám pocit, že ČD začali (jak jinak než kvůli fin. krizi..) šetřit a to na nesprávném místě. Pokud to tak je, nepomůže právník, ale rozezlený příbuzný oběti, ocelová tyč a rande s ředitelem..pravděpodobně je to potřeba, jinak se NIC nezmění..:(

0 0
možnosti

CART09

12. 7. 2010 13:50
Re: Věřte žárovce..

žárovce? evidentně jste tu nečetl příspěvky odborníků z oboru...

a představa, že "dráhy" šetří, a tím přestávají přejezdy fungovat, to je na Chocholouška...

Nemáme tu absolutně žádná fakta, jen že "světlo zhaslo", ale to je prostě divné... dokud nebude závěr drážní inspekce (a můžete si být jist, že ta se s nikým nemaže), pak si udělejme obrázek. Ale dštít tu síru na zlé dráhy nebo naopak na neschopnou řidičku, je prostě předčasné...

0 0
možnosti
I

ivabublan

12. 7. 2010 12:23
Pekne napsano,

karma.

Ja mam znameho, ktery delal u drah dopravni signalizaci a on rika, ze NIKDY, zasadne NIKDY ji uz NEVERI, protoze vi, jak NE-funguje. Rika, ze VZDY kdyz zhasnou svetla a otevrou se zavory, bez vizualni kontroly NEJEDE.

Kdyz to rika technik, ktery signalizaci dlouha leta spravoval, tak to stoji za zamyslenou.

0 0
možnosti
T

temi

12. 7. 2010 13:18
Re: Pekne napsano,

Naprosto souhlas, já zůstala na přejezdu uzavřená!!!!!! kdy před tím přejeli 2 vlaky, signalizace nefungovala a jel ještě 3 vlak. Bylo to ve Studénce, málem mě trefil šlak a když přijela policie, nejprve na mě řvali něco o pokutě 10.000,-Kč a když jim řidič za mnou potvrdil /i další svědci/, že pokud by jel o cca 5 km rychleji, bude na přejezdu uzavřen se mnou i on, tak toho nechali a nechali mě odjet. Já nespala celou noc, když Vám za zadkem přejede mezinárodní rychlík, spí se špatně:-)) A bohužel by mé rodině nikdo nevysvětlil, jak to bylo, napsali by, chyba řidičky, nebo něco podobného!! 

0 0
možnosti
DJ

orca1

12. 7. 2010 12:20
nic ve zlem

Nic ve zlem a 99,9% smrti na přejezdech je a jen vina řidiče > tečka konec ... můžeme o tom polemizovat nesouhlasit ale to je tak asi vše ....

0 0
možnosti
I

ivabublan

12. 7. 2010 12:24
Re: nic ve zlem

muzes sve tvrzeni necim podlozit?

0 0
možnosti